Förhoppning om ljusare tider

Detta inlägg är flyttat från en annan blogg. Inlägget är skrivet 2 april, 2017.
 
God morgon dagboken! Igår kväll satt jag och kollade igenom en massa klipp från Malou efter tio. Det var många givande intervjuer. Bland annat en intervju med Mats Billmark och Susan Billmark där de öppnar upp och pratar om utmattningssyndrom, som jag själv drabbades av för några år sen. Sen slog det mig att jag ju har en bok som Mats och Susan skrivit. Jag började rota bland mina böcker och hittade den - "Lär dig leva: Mindre stress - Mer närvaro". Jag hade läst kanske 30 sidor, så jag läste om från början och låg uppe halva natten med näsan i denna bok. De är väldigt inspirerade av Eckhart Tolle vars böcker jag läst många gånger om. Mycket handlar om att leva i nuet. Jag tänker hur som helst läsa ut den här boken nu.

Status på mig nu är att jag sitter i mitt kök med en stor kopp varmt citronvatten, och det är tyst. Men emellanåt hör jag fiskmåsarnas gälla pipor utanför fönstret. Om tre timmar ska jag ge mig på tvättstugan, och sen väntar städning av detta hem. Mitt fina hem som jag är så tacksam över, men så känner jag sådan skuld till att jag inte vårdar det som jag bör. Jag ska försöka bli bättre! 

Imorgon bitti har jag läkartid, och jag börjar känna mig nervös inför det men samtidigt hoppfull. Läkarbesöket kan ju betyda att jag får hjälp - att jag får komma till en psykolog och en hudläkare. Bright times ahead liksom. Men nervositeten ligger i att jag också vet att jag kanske kommer gå från sjukhuset med gråten i halsen, för att jag ännu en gång inte blivit tagen på allvar och inte får den hjälp jag behöver. Men jag försöker att tänka positivt. Sjuksystern jag var hos för två veckor sen sa faktiskt att den här läkaren är en av de bästa. Hon är dansk, och kanske pratar konstigt - men hon är bra! Ja jag får helt enkelt återkomma med det imorgon när jag har facit i handen.
 
"Lär dig leva: Mindre stress - Mer närvaro" av Mats & Susan Billmark
Allmänt | |
Upp