Aknevård och psykolog på gång

Detta inlägg är flyttat från en annan blogg. Inlägget är skrivet 3 april, 2017.

God kväll dagboken! Imorse var jag hos läkaren med min akne och min önskan att få komma till en psykolog. Vi började med att ta en titt på min akne, min smärtsamma böldakne som kommit på senare år, och läkaren bekräftade att den var rätt besvärlig. Hon rekommenderade mig att äta antibiotika och använda en kräm varje natt. Jag som aldrig tidigare har ätit antibiotika fick lite panik och frågade om jag inte kunde få en remiss till en hudläkare. Hon svarade att de antagligen kommer ordinera samma sak - att jag börjar med att testa antibiotika och krämen innan de går på något annat. Så jag gick med på det. Hon sa att om aknen inte blivit bättre om tre månader så ska jag få en remiss till hudläkare. Så nu har jag börjat käka antibiotikapiller (Tetralysal) och sitter med krämen (Differin) i ansiktet. Jag hoppas att det här hjälper!

Jag fick även en remiss till en psykolog som enligt läkaren ska vara duktig. Psykologen ska ringa mig och så ska vi boka in en tid, och sen får vi se vad för typ av behandling jag kommer få. Jag känner mig hoppfull nu. Det känns lite lättare nu när jag är på en behandlingskur och att stöd och hjälp är påväg.

Men nu är det dags för mig att sova! Är så nöjd med att jag varit hos läkaren och tagit tag i mina problem, och även att jag orkat jobba hela dagen. God natt!

Allmänt | |
Upp